Az állami vállalat az utóbbi időben rendkívül megbízhatatlanul végzi szolgáltatását. A borsodi vasútvonalak bezárása semmit nem javított a helyzeten, folyamatos műszaki hibák és járatkimaradások a megyében (és országosan is), sokszor anélkül, hogy bármit tudnánk az okáról.
A péntek reggeli járatkimaradást már csütörtökön késő este leközölte a Mávinform, csak éppen az indoklást nem tudhattuk meg.
“Péntek reggel a Szerencsről 6:15-kor Miskolcra induló személyvonat (5247) nem közlekedik, utasai a következő, a Szerencsről 6:36-kor továbbinduló személyvonattal (5139) utazhatnak Miskolc felé.”
Kora reggel folytatódott a kálvária.
A Füzesabonyból 5:01-kor Miskolcra elindult személyvonat (5030) mozdonya meghibásodott Csincsénél. Onnan az utasok a 6:01-kor továbbinduló vonattal utazhatnak Miskolcig.
A műszaki hibás szerelvény elvontatásáig csak egy vágányon haladhatnak a vonatok Mezőkeresztes-Mezőnyárád és Emőd között. Emiatt 5-15 perccel nőhet a menetidő a miskolci fővonalon.
A Szerencsről Miskolc-Tiszai pályaudvarra 8:32-kor induló személyvonat (5267) nem közlekedik. Az utasai a Sátoraljaújhelyről a Keleti pályaudvarra tartó, Szerencsről 8:50-kor továbbinduló Zemplén InterCity-vel (IC 527) utazhatnak, amely minden állomáson és megállóhelyen megáll Szerencs és Miskolc között.
6:45-re elvontatták a műszaki hibás szerelvényt, így Mezőkeresztes-Mezőnyárád és Emőd között ismét két vágányon, korlátozás nélkül közlekednek a vonatok. A menetrend fokozatosan áll helyre.
Estére is jutott egy sajnálatos esemény, itt azonban nem a MÁV hibázott.
“Bodrogkeresztúr és Olaszliszka állomások között átmenetileg nem közlekedhetnek a vonatok. A Sátoraljaújhelyről Szerencsre 19:04-kor elindult személyvonat (5211) elgázolt egy embert.
A Sátoraljaújhelyről Miskolc-Tiszai pályaudvarra 20:06-kor induló személyvonat (5221) utasait Sátoraljaújhely és Szerencs, a Miskolc-Tiszai pályaudvarról Sátoraljaújhelyre 20:40-kor induló Zemplén InterCity (IC 528) utasait pedig Szerencs és Sátoraljaújhely között pótlóbusz szállítja.”
De ha a megyén kívülre tekintünk, elképesztő mennyiségű további bejegyzést találunk és a legtöbbször a kimaradó járatoknál nincs is semmi indoklás, “csak úgy nem indul el” és kimarad. A posztokhoz hozzászólók többnyire Lázár Jánost és a szintén teljesen alkalmatlan Fidesz-kormányt szidták, például, hogy stadionépítésre tíz- és százmilliárdokat szórt már el az Orbán-kormány az elmúlt 13 évben, de a vasúti közlekedésre semmit nem költenek, a szerelvények óriási százaléka múzeumba való lenne, de a pálya és a biztonsági berendezések is siralmas állapotban vannak. Volt, aki megjegyezte: bizonyára 13 éve folyamatosan Brüsszel és a háborús szankciók tehetnek a fejlesztések látványos elmaradásáról. Csak vonatra ne kelljen ülni mostanában, mert 50% esélye van, hogy aránylag pontosan megérkezünk úticélunkhoz. Vagy megérkezünk, vagy nem.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!